torsdag 6 maj 2021

Believe in Yourself! - Mixed Media tag

En mixed media tag skapad på en av Skaparlustens återkommande Art journalträffar på Facebook. Utmaningen hade temat "Foto eller bild" och sedan fick vi fyra steg och två s.k frikort då man kan göra vad man vill. 

A mixed media tag created at one of Skaparlustens Art journal workshops on Facebook. The theme for the challenge was "Photo or image". We got four steps and two so-called wildcards when you can do what you want.

Believe in Yourself!


Jag har börjat städa bland mina rester från tidigare projekt, som tydligen är en guldgruva att hitta godsaker i.
Från ett projekt 28 oktober 2019 hittade jag en tag med ett tunt papper, sprayat med olika nyanser av brunt och guld och sedan embossat.
Steg:
Remsor av valfritt material
. Jag hittade några små remsor av både papper, säckväv och spets.
Något blankt. Jag hittade silkespapper som jag målat med guldfärg, rester från ett projekt i #ArtsySecondSunday "The first flower of Spring" från 14 mars 2021
Foto eller bild: Foto från en släktforskartidning.
Fjäril
: Fjäril från ett klippark från 13arts.
Texten, som jag också hittade bland mina skatter, är från Tim Holtz. 

I have started cleaning among my leftovers from previous projects, which have apparently become a goldmine to find goodies in.
From a project on October 28, 2019, I found a tag with a thin paper, sprayed with different shades of brown and gold and then embossed.
Step:

Strips of any material.
I found some small strips of both paper, jute and lace.
Something shiny.
I found tissue paper that I painted with gold paint, leftovers from a project in #ArtsySecondSunday "The first flower of Spring" from March 14, 2021
Photo or picture: I found the photo from a genealogy magazine.

Butterfly: Butterfly from a cutout sheet from 13arts.
The text, which I also found among my treasures, is from Tim Holtz.

Jag älskar känslan av vintage och njuter när jag kan skapa i den stilen och att använda rester.
I love the feel of vintage and enjoy when I can create in that style and to use leftovers.

Hoppas alla mår bra!/ I hope everyone is doing okay!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #corona #vintage #tags #artjournalträff #mixedmedia

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar