söndag 13 juni 2021

LOVE - Shine a light! - Mission Inspiration May 2021

Äntligen fick jag tillfälle att ta mig an utmaningen för maj månad i gruppen Mission Inspiration på Facebook. Temat denna gången var Finding the light.

Finally I got the opportunity to take on the challenge for the month of May in the group Mission Inspiration on Facebook. The theme this time was Finding the light.

LOVE - Shine a light!

LOVE - shine a light... Katrina and the Waves underbara sång från Eurovision för många år sedan fastnade i min hjärna, val. Titta inuti dig själv för att hitta ljus, vara positiv, det är ett bra sätt att leva ditt liv.
I utmaningen fanns ett steg "found objects". Jag tittade bland mina sparade och ibland hittade saker. Jag ville att min sida skulle vara så platt som möjligt så mina "found objects" är papperbitar, cheescloth m.m. Hjärtat klippte jag ut av en bit kasserad gelliplate print.
 

LOVE - shine a light ... Katrina and the Waves wonderful song from Eurovision many years ago stuck in my brain, choice. Look inside yourself to find light, be positive, it's a great way to live your life.
In the challenge there was a step "found objects". I looked among my saved and sometimes found things. I wanted my page to be as flat as possible so my "found objects" are pieces of paper, cheescloth etc. The heart I cut out of a piece of discarded gelli plate print. 

Jag valde att arbeta med akrylfärger från Dina Wakley Blackberry och Dina Wakley Peacock. Naturligtvis blev det lite vit Gesso på sidan också, denna gången använde jag Finnabairs White Gesso. 

I chose to work with Dina Wakley's fine acrylic paints: Blackberry and Peacock. Of course, there was a little white Gesso on the side as well, this time i used White Gesso from Finnabair

Mission Accomplished!


 #missioninspiration #artjournal #artjournalchallenge


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar