söndag 2 juli 2023

Art journal sida med inspiration från Mood Board #22 i #ArtsyTrio på Facebook

Idag är det dags för Mood Board #22 i gruppen #ArtsyTrio på Facebook.
Månadens Mood Board är skapat av Mike Deakin och har temat "Fresh and Tasty", foto längre ner i inlägget.
Jag fastnade för färgerna och känslan av sommar, sol och bad som jag fick.

This way to the Sea!


Jag använde akrylfärger i färger jag inte riktigt använder så ofta, en härlig servett och några stenciler. Välkomna till YouTube för att se hur jag får ihop allt: 

 



 ---------- Material ----------

Finnabair Mixed Media Journal 300 g cold press, 5,5 x 8"

Clear Gesso Finnabair

Clear Gesso Amsterdam

Amsterdam akrylfärg i Pastell

•  White Gesso 

• Makeup sponge 

Bea Grog Mixed Media and more stencil - Distressed Scales  

• Tim Holtz stencil - Set 15, THMS025 

• Paper Artsy stencil - PS094 - Sailing the sea 

• StazOn - Blue Hawaii 

• Kaisercraft stamp 

• Aleene's Decoupage glue 

• Stabilo All pen, black 

• Ranger Blending Stomp /  Pen nibs

• Faber Castell, Pitt Artist Pen S - Phthalo blue

 • Signo Uniball White 

• Pentel Arts Hybrid technica 0,3 mm

Heat tool från Tim Holtz/Ranger

 

 Mood Board #22 skapat av Mike Deakin för gruppen #ArtsyTrio på Facebook


 #artjournal #mixedmedia #ArtsyTrio #moodboard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar