söndag 18 mars 2012

Fabscraps - minialbum i underbara papper

Man kan inte annat än bli förälskad i dessa underbara papper från Fabscraps. Snygga att titta på, lätta att kombinera och bra att arbeta med - vad mer kan man begära.

Jag har inte använt mig av färdiga kuvert denna gången utan jag gjorde "kuvert" i cardstock från Bazzil (Kraft), det blev lite stadigare men det är en smaksak vilken man gör.

Ute skiner solen från en klarblå himmel och det känns att våren äntligen är på gång, på riktigt den här gången. Därför passar det bra att visa ett minialbum i vårlika färger med lite vintage stil.


Ilona gav mig lite fina rosor i grå ton tillsammans med en pärlstängel i rosa. Jag klippte lämpliga bitar av stängeln och klistrade fast rosorna på den. Gjorde även ett par stycken rosor i cardstock som gick bra till det blommiga pappret.

Vill ni se hur albumet ser ut inuti? Då får ni titta på videon.


Ha en bra dag!

PS: Besök Skaparlusten på Malmö Symässa, sista dagen idag (monter C6). Där kan ni se albumet i verkligheten samt många andra godsaker. DS

Material:

Papper: Fabscraps
Cardstock: Bazzil Kraft och White
Chipboard
Band och pärlband
Martha Stewart Edger stans doily lace punch
Tim Holtz Alteration on the Edge Die - Distressed Doily
Distress Ink Pad: Vintage photo, Black soot och lila
Blommor: Egna "homemade" i papper, tyg och virkat.
Knäppe med kedja från Prima (egen)

Bindningsmetod: "Stack the Deck"

1 kommentar:

  1. Helt underbart!! Så härliga färger och blommorna var fina.
    Kram Iffa

    SvaraRadera