fredag 16 mars 2012

Manligt och härligt med Bo Bunny

Åh, de här papprena från Bo Bunnys "Weekend Market" är så underbara! Jag scrappar oftast med mycket färg, inte så mkt nedtonade jordfärger. Men med två vuxna söner så är det roligt att skapa med såna papper ibland och de här är fantastiska!

På sidan har jag duttat ut turkos distress stain genom en Crafter's Workshop-stencil. Det blev verkligen urläckert med det turkosa mot de gulbruna tonerna! Lite utstansat från Tim Holtz, lite stänk med mist och fina Prima-bokstäver... En killsida med några få turkosvita blommor blev det tillslut!


Den här coola diesen från Tim Holtz älskar jag, ja den med mannen och paraplyet alltså. Jag valde att låta kartongen vara just kartongfärgad och satte bara lite glitterlim uppe på paraplyet för att efterlikna lite regn :)


Jag måste slå ett slag för vita blommor!!!! Det är fantastiskt med vita blommor för med lite färg kan man sen ändra dom till precis den färg man behöver för sitt projekt. Här har jag duttat lite turkos distress stain på toppen av blomman, sprayade sen vatten ovanpå färgen så att den tunnades ut och sögs neråt i den våta blomman. På så sätt fick jag en läcker tvåfärgad blomma. När den torkat hade jag på lite glitterlim. Urläckert!


Den här lilla flaggbannern klippte jag ut från en förpackning med bokstäver från Prima, tyckte den passade så bra :)


Ha en härlig helg, vi får hoppas att det blir mycket sol i helgen, eller hur?!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bo Bunny "Weekend Market - Tapestry" (bakgrund), Bo Bunny "Weekend Market - Rulers" (linjal), Bo Bunny "Weekend Market - Dot" (prickar), Bo Bunny "Vintage dot - Ocean" (turkost prickpapper)
Bokstäver: Prima
Färg: Rangers Distress Stain "Broken China", Stickles (glitterlim)
Stencil: Crafter's Workshop **
Blommor: Reprint, tag*, snöre*
Dies: Tim Holtz "Umbrella man" (man med paraply), Tim Holtz "Filmstrip Frames"

*privat
**finns i livebutiken, men du kan säkert maila Ilona om den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar