söndag 31 maj 2015

Blommor - i mängd

Det var ett tag sedan jag gjorde några tygblommor men nu behövde jag en. När jag letade efter lämpligt tyg så hittade jag redan tillskurna bitar.. i lagom storlek.. jag kunde inte hejda mig utan det blev fler än en blomma... när jag ändå var igång...

















När jag ändå hade alla sakerna framme, limpistolen inkopplad så var det lika bra att spela in en liten beskrivning/tutorial på hur jag gjorde.

Kika in på YouTube så visar jag er, men en varning är på sin plats för de är starkt beroendeframkallande:



Ha en bra dag!

Material:

Tygremsa cirka 7 cm x 55 cm / 3 x 22 inch
Fyrkant med tyll cirka 8 x 8 cm / 3,5 x 3,5 cm
Metallring till mitten
Pärla
Rund cirkel av cardstock med hjälp av 1 3/4 punch. Går bra men annan storlek också.
Nål och tråd
Limpistol finns lite olika alternativ: en i storlek jag använder på videon: mini glue gun och en som är lite större och batteridriven. Man behöver limstänger till båda.
Eftersom jag ville göra blomman så jag kunde fästa den som en brosch behövs en broschnål.

Inga kommentarer: