söndag 8 november 2015

Documented Life Project 2015 - Utmaningarna för augusti och september

Äntligen färdig! Jag är ju med i Documented Life Project, en grupp på nätet som sysslar med veckovisa utmaningar i art journal. Ibland är det lätt, ibland är det svårt men roligt, ibland är det bara .... jobbigt men alltid väldigt lärorikt med utmaningarna - man lär sig se i "bilder" - sen är det ju en helt annan sak att få ut de inre idéerna på papper.

Augusti månads tema var "Faces, the Human Form & Characters". Jag brukar inte teckna så jag trodde det här skulle bli jättejobbigt men det var väldigt roligt och kände att jag våga mer och mer. 

Första veckans utmaning var: Art Challenge: Expressive Faces. Journal Prompt: What I see clearly now. Jag tog fasta på "see" och ritade ett öga.  





















September månads tema var: Journaling with Photos". Art Challenge: Photo Transfer. Journal Promt: From Here to There.

Jag trodde detta skulle bli en lätt utmaning men misslyckades totalt med min Photo Transfer - blev bara ett suddigt och gick sönder så efter tre försök gick jag över till plan B, (nej det är inte fusk bara variation). Jag klippte ut bilder och klistrade ner istället. Bilderna föreställer Ronneby Brunnspark då och nu, tiden går men vi människor kopplar av på samma vis.






















Är ni intresserad av de andra veckorna utmaningar har jag en liten video där ni ser min tolkning av de olika utmaningarna. Hur hade ni gjort?


Ha en bra dag!




Inga kommentarer: