måndag 9 september 2019

#29faces - Nr 7, 8 och 9


Nu har jag plockat undan mina färgpennor och tagit fram mina akvarellfärger och akvarellpapper.

Nr 7/29

Det blev en blå dam idag, med guldfärgade blommor i sitt hår. Jag gillar att skugga med toner av blått och turkost, av bara farten blev håret också blått. Blommorna har jag målat med en guld akvarellfärg. Tekniken jag använt kallas vått i vått.






















 

Nr 8/29

Fortsätter med mina akvarellfärger - denna gången i rosa och lila toner.






















Nr 9/29

Ännu ett ansikte i akvarell
























#29faces innebär en utmaning att rita ansikte under september, gärna minst 29 stycken men inget krav. Klicka på länken och få mer information om utmaning på 29 faces blog och i gruppen på Facebook - #29faces

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar