lördag 8 februari 2020

#29faces - nr 2/29 - Imagination

Ansikte nr 2/29 i utmaningen #29faces på Facebook och på Instagram. Till dagens ansikte har jag använt akrylfärg. Jag har länge haft en önskan om att använda akrylfärg till mina ansikten men tyckte det var svårt. Det är fortfarande svårt men - plötsligt händer det!


Hur gjorde jag?:
  • Jag ritade först mitt ansikte men en 0,5 stiftpenna och fyllde sedan i med en vattenfast tunn tuschpenna.
  • Rollade akrylfärg i olika färger över min sida inkl ansiktet. 
  • Stämplade och använde stencil här och var. 
  • Jag grundade mitt ansikte med ett tunt lager vit gesso, så tunt att jag fortfarande såg ansiktets svarta linjer.
  • Sedan började arbetet med att måla mitt ansikte, många lager och mycket försök till att "blending" de olika lagren. 
  • Till sist lite doodling med en vit penna och en fjäril.

Ni hittar gruppen #29faces på Facebook. 

Som vanligt önskar jag er massor av kreativitet

/ Marie








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar