söndag 9 februari 2020

Celebration! - Kortskiss februari 2020

För februari månad har vi en trevlig kortskiss där man kan skapa trevliga kort på ett relativt enkelt sätt. Jag skapade mitt kort med papper från Maja Design - Celebration. Jag använde mörka papper men gjorde kortet i en feminin stil.



Hur gjorde jag?
Jag använde en vit kortbas i storleken A6. Jag skar till en bit gråbrun cardstock till lager nr 1.

När det gäller mönsterpappret kan man göra på två sätt:
1. Om du vill ha samma mönsterpapper på hela kortet och "fejka" delningen i mitten: skär till mönsterpappret i den storleken som du vill ha, sätt en diagonal remsa tvärs över kortet så ser det ut som det är ett delat mönsterpapper.
2. Om du vill ha olika mönsterpapper eller vill ha ditt mönsterpapper delat i en övre triangel och en undre triangel: skär i ex skrivarpapper ut ditt "mönsterpapper" och använd som mall. Skär det diagonalt och använd bitarna som mall till dina riktiga mönsterpapper.  Sätt ändå en remsa diagonalt tvärsöver.

Jag använde lite av pappersremsorna som blev över till min diagonala remsa.
Jag limmade min bild på en bit cardstock. 3D tejp/kuddar på baksidan så att det kommer upp lite.
Dekorera med valfritt - jag valde att använda blommor, utstansat och en rosett.
Lite bling på diagonala remsan och en på rosetten.



Färdig!

Välkomna att ladda upp foto i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner på Facebook eller #skaparlustenskreativavänner om ni lägger ut något på Instagram - för inspiration för oss andra!

I gruppen finns också våra tidigare LO och kortskissar.

Önskar er alla en kreativ månad!

/ Marie

Material:
A6 vit kortbas från Anitas 50 pack
Cardstock, efter tycke och smak .... och rester
Maja Design 6x6 Celebration pack.
Namnen på mönsterpapperna jag använde är i 12x12 papperna:
Celebration - Ephemera 12x12
Celebration - Glamour 12x12
Blommor från 49 and Market  - Cloud
Små rosenknoppar i vitt och rosa och lite utstansade vita "saker"
Rosa band.
Bling: vita pärlor.
Lim:
Art Glitter Glue och metalltippen som man köper separat

eller
Skaparlustens bokbindarlim





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar