söndag 30 augusti 2020

Mixed Media tag i industriell stil

Jag har tidigare berättat om min skål med rester, eller som jag säger skatter, från tidigare projekt. Ibland rotar jag runt, hittar några saker och gör ett projekt av dem. Idag är en sådan "skattletar dag"

Adventure!


Min tag är gjord av en locket till en kattmatslåda. Vad hittade jag mer i min skål? Bitar av embossad folie tape som blev snygga som  bakgrund och några bitar svarta sugrör, blev till fina "metallrör". En kork från ett mjölkpaket blev en fin klocka med en fjäril bakom och några skruvhuvuden i lera fick också plats. Monterade allt på en bit svart chipboard.

Sammanfattning: det är bra att spara på saker!

SASPC Open Studio. är en trevlig grupp på Facebook med utmaningar i steampunkt/ mixed media/ industriell stil. En tillhörande utmaningsblogg som heter SanDee & amelie's Steampunk Challenges , med nya utmaningar varje månad och fina priser.  

Hoppas alla mår bra

Marie

#keepcalmandcreateart #coronatimes #coronatider

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar