söndag 30 augusti 2020

Industriell steampunk - Not old but vintage - Två kort i maskulin stil

En kortskiss inbjuder till att skapa kort i olika stilar.  Mitt första kort med skissen blev ju ett rosa kort med blommor och blad, foto och länk till video längre ner i inlägget. Men idag blir det kugghjul och metall.

Not old but vintage


Till båda korten använde jag papper från 13@rts - His and Hers Remasted - Letterbase och In the Cinema. Etikett och lite annat är också från 13@rts Conversation on Train - Telegram received
Kugghjul från Tim Holtz Thinlits dies Gearhead - vilket är en av mina absoluta favoriter. Fisknätet i bakgrunden är gjord med en dies från KaiserCraft - Fishing Net som också var en trevlig bekantskap. 
Sugrör och grillpinnar blev fina dekorationer.

Live Life Fully
 

Välkomna till YouTube så ser ni hur jag gjorde mina kort och vad jag mer använde för material.


På Facebook finns en trevlig grupp om man gillar Steampunk och Industriell stil: SASPC Open Studio. En tillhörande utmaningsblogg som heter SanDee & amelie's Steampunk Challenges. med nya utmaningar varje månad och fina priser.

Så här såg mitt första ljuvliga kort ut "Luna"


Videon där jag visar hur jag gjorde kortet:






Så här ser kortskissen ut, man kan vända och vrida hur man vill:


Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie

#keepcalmandcreateart #corontimes #coronatider



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar