måndag 30 juni 2008

Momas bidrag med Juli - Kit.


Även den här gången har Ilona lyckats skapa ett helt fantastiskt månadskit. Det är proppfullt med underbara papper som alla är helt i min smak och vackra dekorationer. Till den här layouten har jag använt papprena från My Minds Eye, papper som har en härlig kraftig kvalitet och är dubbelsidiga vilket gör att man kan använda varje papper till flera lager.

Trots det vackra, inspirerande materialet hade jag lite svårt att få till den här layouten, jag hade en bild av den men när jag skred till verket så blev det inte alls som jag hade tänkt. Till slut hände det som, som tur är, sällan händer, jag hade lyckats klippa och skära papprena i småbitar utan att riktigt få fason på layouten. I sådana lägen är det bara att gilla läget och göra det bästa av de småbitar som är kvar. Resultatet blev lite annorlunda men ändå inte helt fel tycker jag.

Även om kitet jag fick att arbeta med var fyllt av godsaker i både pappers- och dekorationsväg, lyckades jag trots det att lägga till några egna dekorationer. Det som inte ingår i kitet är spets, band, och kristallsnirklar från Prima och den lilla biljetten.

1 kommentar: