söndag 23 november 2008

En lyaout och ett kort

Det är inte svårt att bli inspirerad av allt det vackra material Ilona stoppar ner i sina kit. Det märkliga är att hon på något sätt alltid, dessutom, lyckas skicka material som passar perfekt till min stil och smak. Ibland undrar jag om det bara är så att vi faktiskt har samma smak eller om hon känner min stil så väl att hon med sådan precission kan välja exakt rätt produkter till mig.

Hur det än är så gör hon mitt skapande mycket enkelt.


Här är en layout som jag nästan inte törs säga att jag gjort för på något sätt så gjorde den sig själv, så snabbt och smidigt att jag bara förundrades hur något kan bli så rätt med så lite ansträngning. Å andra sidan, återigen, så händer det ofta när jag skapar från Skaparlustens material. Kanhända det har med butikens namn att göra? Skapar – Lust!?

Vem kan egentligen motstå denna underbara Lace Cardstock med hjärtan? Det var inte alls svårt att välja foto när jag såg den. Och jag visste genast vad jag ville förmedla med layouten. Den bruna bakgrunden som är lite svagt prickig är också helt underbar. Både färgen och mönstret passar mig perfekt, för att inte tala om dessa helt underbara eyeles & snaps som kommer från We R Memory Keepers. De fungerar som en helt vanlig eyelet och har så himla fina mönster att jag knappt kunde välja.

De små biljetterna och journalignspotsen är inte från Skaparlusten, de är min egen design. Det bruna bandet har suttit runt ett paket med Prima blommor.

Det här med kort är inte det enklaste, tvärt om tycker jag det är svårt, men när det blev två blommor kvar i pappret jag hade till förra layouten så var det inte minsta tvekan om vad jag skulle göra med dem. Jag skar ut dem och satte dem på 3D-kuddar. Card Stocken har jag stansat med en kantstans från Fiskars.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar