tisdag 25 november 2008

Smulan November

Making Memories har gjort det igen! Deras nya serier är helt underbara. Klassiska, välmatchade, snygga och passar till de flesta teman. I mitt paket så fick jag Paperie rouge som går i färgskalan rosa och vinröd så min första layout blev en riktig princessbakelse.

Vi har haft fyraårskalas för lilltjejen här hemma och överst på önskelistan stod ; "-ett riktigt trollspö som man kan trolla med och princesskläder". Naturligtvis fixade jag ett paket med princessutstyrsel inklusive trollspö och tiara. Jag har använt mig av riktigt tjejig rosa och massor av bling för att förstärka princesstemat. Den rosa tyllen passade utmärkt eftersom klänning på fotot är gjord utav just tyll. Jag använde småpapper från seriens spiral journaling book till att göra bakgrunden här. De är verkligen prisvärda och användbara till mycket eftersom man får 5 småpapper av varje design. De små filtblommorna har jag plockat bort från gemen de var fästa på. En riktig princesslayout till en riktig liten princessa blev det även om trollspöet inte trollar på riktigt!Den här bilden är bara för härlig, jag visste direkt jag såg den att jag ville ha med den i mitt album. Det är min bror och hans sambo i tonåren då de precis hade blivit ett par. Det är helt underbart med deras matchande kläder och träskor! De har till och med liknande frisyrer, helt fantastiskt att se! Ramen runt fotot här gjorde jag genom att först tejpa med primas tejp och sedan stämpla hörn över med primas ursnygga clearstamps. För att stämpla på plast krävs en dyna som fäster och torkar utan att smeta. Jag använde Stazon´s svarta dyna och det funkade finfint. Ett enkelt sätt att få till ramar runt fotot utan att redigera dit dem i photoshop etc.
Skapa gränslöst! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar