söndag 1 februari 2009

En LO från februaris stora månadskit

Jag är så oerhört glad över att få vara med som gäst-dt även denna månad, de kit och dt-paket Ilona plockar ihop är så enormt inspirerande! Ja, andra har sagt det förut: de scrappar sig nästan själva ;)
Jag fick februaris stora månadskit förra veckan, och jag kunde inte hålla fingrarna borta från detta underbara, färgsprakande kit!! Jag har tre layouter och ett kort scrappade från materialet, och hur mycket som helst kvar att skapa från :)
Idag lägger jag upp den första layouten, som jag gjorde redan samma dag kitet kom. Här är jag gravid med äldsta tösen, och jag fick idén till denna layout då jag såg den medföljande chipboardfickan för dold journaling etc (de heter säkert något fiffigt, men jag vet inte vad...)



Visst är det härliga papper!! Om man drar i chipboard-ringen bakom det gula pappret, så hittar man en tag med journaling.



En detaljbild på "chipboardfickan", där jag gömt en ultraljudsbild på tösen. Jag har laminerat bilden med "Self laminating", små klisterfickor man inte behöver någon maskin till. Jag råkade ha en storlek hemma som passade precis på bredden, och går en bit upp under höljet, så att det inte hakar i då man öppnar och stänger.
Förutom lamineringsfickan och den lilla dymoremsan så har jag enbart använt material från kitet.

Det är allt jag lägger upp idag, jag återkommer med de andra alstren eftersom.
Må så gott allihop!

Inga kommentarer: