måndag 4 oktober 2010

Fortsätter med färgstarka Prima

Jag fortsätter scrappa med den färgrika och härliga serien Paisley Road från Prima (jag länkar till hela Primas sortiment, för jag vill ju att ni ska få med så många papper som möjligt).

Denna sidan scrappde i princip sig självt på drygt 30 min - inklusive torktid, jag tog bara och skvätte lite färg på bakgrundspappret, stansade ut cirklar ur mönsterpapper och limmade på. Vips så var sidan klar. Ibland är det skönt att bara skapa på och då går det fort, och eftersom endel av papprena i denna serie är så stormönstrade så passar det bra att stansa ut t.ex cirklar så inte mönstrena tar över helt.


Färgen på det fina bakgrundspappret ser här mer brunt än svart ut, men tänk ett fint rutigt svart papper... Är baksidan på ett finfint papper med ränder och blommor på framsidan då. Men jag är en baksidesscrappare ibland, många gånger så tycker jag att baksidorna inspirerar mig lite mer till att skapa.

bradsen från YouDo har jag ritat små vita prickar med en penna och sen haft på 3D-lack för att skydda ytan. Läckert och enkelt sätt att förändra lite på :-)


Så, visa mig vad du gjort med den här serien... Är så nyfiken på hur andra tolkar och jobbar med papprena ju!

Skapa lugnt!
/Helene

1 kommentar:

Anki sa...

Läcker tmed det så färgglada mot det svarta!