Visar inlägg med etikett DT-Helene. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett DT-Helene. Visa alla inlägg

fredag 12 september 2014

Project life-inspiration

Hej mina vänner!
Hoppas ni har det bra såhär i början på hösten! Idag fyller min näst yngsta son 6 år, så snart ska vi sjunga, äta tårta och skapa nya minnen att dokumentera!

Men idag tänkte jag visa ett uppslag från sommaren, med bland annat besök från Gröna Lund och en massa härliga vardagsfoton.... Det är det som project life är för mig, inte bara fest och glamour...

Till detta uppslag har jag använt ett av Becky Higgins nya value pack kit, nämligen "DIY Shop" samt Puffy Gloss-dekorationer från Heidi Swapp. Project life-korten går i brunt, grått och turkost och är fantastiskt fina och är lite nedtonade så de passar de flesta tillfällen och  gärna då man har många foton i spretiga färger!

Jag har stämplat med en  brun stämpel från StazOn, färgen heter Spiced Chai. StazOn har gjort sina dynor lite mindre, en perfekt mellanstorlek är de i nu. Det som är bra med StazOn-dynorna är att bläcket fäster på både papper och fotografier, så det är perfekt att stämpla på foton oxå!






Ha en härlig helg och skapa lugnt!
/Helene - webmosterhelene

fredag 22 augusti 2014

Love you!

Hej alla fina bloggläsare!
Hoppas ni har en fantastisk augusti, själv lever jag på den underbara sommaren då jag idag återgår till mitt jobb... Fyra och en halv veckas semester är över, den var ljuvlig!

Nå, idag tänkte jag visa en layout. Jag pysslar ju mest med Project life numer, men ibland så lockar vissa papper mer än andra till just vanliga layouter. Det gjorde det här prickiga pappret "Caribbean Double Dot" från Bo Bunny. 

Ovanpå det pappret har jag strukit Light Modeling Paste genom en mask. Jag älskar verkligen denna lätta pasta, den ger struktur utan att bli tung! Läckert!

När allt torkat så har jag lagt på ett cremefärgat papper från 6x6 paper paden från Bo Bunny, dekorerat med stickers från Bo Bunny, genomskinliga dekorationer från serien "Dreamy" från Heidi Swapp samt en genomskinlig biljett från "Ephemera Die-cuts Dreamy" från Heidi Swapp.




Ha det gott!
/Helene - webmosterhelene

fredag 8 augusti 2014

Ett litet kort....

Hej i sommarvärmen!
Idag tänkte jag visa ett gratulationskort jag gjort. Det är inte ofta jag gör kort, men dessa ljuvliga papper från Bo  Bunnys söta serie "Enchanted Garden" lockade mig att göra ett kort till min mor som precis fyllt 65 år. Fjärilen kommer från Heidi Swapp och stickers från Bo Bunny. Lite övriga dekorationer är från privata gömmor...




Ha det gott och skapa på!
/Helene  - webmosterhelene

torsdag 12 juni 2014

Project life med Kiwi....

Hoppsan, tiden går väldigt fort och plötsligt är sommaren här! Det känns som om vi precis fått vår.

Idag tänkte jag visa ett påskuppslag i mitt PL-album, jag har främst använt Becky Higgins corekit "Kiwi" och då de gröna korten. Hela kitet är så läckert och ett av mina favoritkit! Härliga färger och så användbart!







Ha en bra helg!
/Helene - webmosterhelene

fredag 16 maj 2014

Midnight edition....

Hej! Snart är det dags för ny helg.... Jag ska försöka ta mig tid till lite skapande, men det blir nog främst fotograferande eftersom min sambo är bortrest hela helgen och jag och barnen hänger tillsammans.....

Idag tänkte jag visa ett uppslag med ett av mina absoluta favoritkit, nämligen core kitet "Midnight Edition". Jag älskar verkligen detta kit! Dess svartvita kort - och även de gula - passar verkligen till ALLT! 





Ha det gott!
/Helene - webmosterhelene

fredag 9 maj 2014

Project life med mer "Azure"

Tänk på så mycket fina PL-produkter det finns numer! Det poppar upp fler och fler kit, man vill liksom ha alla!! Hahahaha, men det går ju inte! 

Idag tänkte jag visa ytterligare en sida gjord med kort från Core kitet "Azure". Det är verkligen så fint och även om jag här använt det till vinterfoton och inomhusfoton, kan jag tänka mig att de här korten och färgerna är ypperliga till kommande sommars alla fina strandfoton mm...





Ha en bra helg!
/Helene - webmosterhelene

fredag 2 maj 2014

Project life - Azure

Hej svejs!
Idag tänkte jag visa er ett uppslag där jag främst jobbat med Becky Higgins corekit "Azure". Det är så fint och lite dämpat i tonerna, tror det egentligen skulle passa toppen till sommarens kommande foton. Men jag har jobbat med främst födelsedagsfoton...

På den nedersta högra bilden har jag lagt på en sk overlay från Becky Higgins, med engelsk text på. Fantastiskt härliga plastfilmer att använda! 


På de sista sidorna har jag använt kort från lite olika kit, lite privat och några från ett sk themed pack "Boy". Ett lite mindre kit med pojkinspirerade kort!





Ha en bra helg!
/Helene - webmosterhelene

fredag 11 april 2014

Samma kit på flera uppslag....

Hej, 
nu är det fredag igen och dags för helg. Tänk, det går så otroligt fort, snart är det vår på riktigt.... Då vi kan börja klä oss lite tunnare och få mer sol på näsan. Jag längtar!

Idag tänkte jag inspirera med två uppslag i mitt 2012-album, där jag använt KaiserCrafts underbart vackra kit "Snapshot". Eftersom detta var så populärt verkar det tyvärr vara slut i butiken, men skyndar du dig finns det fler av deras andra serier HÄR.

Så min tanke idag blir istället att inspirera dig att använda samma kit på två (eller fler) uppslag direkt efter varandra i ditt album. Jag brukar variera mig på uppslagen, men ibland då det ska gå lite fortare eller för att jag älskar ett kit extra mycket så kör jag bara på. I slutändan så spelar det inte så stor roll när man tittar i albumet.






Ha en bra helg!
/Helene - webmosterhelene

fredag 4 april 2014

Project life inspiration!

Nu är det fredag igen och jag tänkte passa på att visa ett uppslag med kort från två olika kit. På den vänstra sidan är det kort från Becky Higgins "Flea Market" och på den högra här det från We R Memorykeepers "Chalkboard". Jag har valt att blanda kort på uppslaget, för i albumet är det två layouter insatta mellan sidorna.

Men även om det inte skulle vara layouter mellan sidorna så skulle det fungera såhär, tycker jag!



fredag 28 mars 2014

Alla dessa underbara minikit!

Redan när jag bloggar detta uppslag så vet jag att detta underbara minikit "Plus One" från Becky Higgins är slut i butiken... Men det finns massor med andra minikit HÄR! Där hittar du flera av mina favoriter utöver detta minikit...  T.ex Polka dot party, Flea Market, Cut & Paste och Maggie Holmes edition.

Det jag älskar med minikiten är att de är mindre - såklart.... De har färre mängd små kort, vilket gör att jag känner att de verkligen används. 





Ha nu en fantastisk helg!
/Helene - webmosterhelene