tisdag 27 september 2011

Grönt och lila = cool kombo!

Hej igen!
Idag är det åter dags att visa en layout från mig med Basic Greys "Indie bloom", denna gång går den i lila och grönt. Det är fantastiskt häftigt när en tillverkare gör en serie som innehåller så mycket olika färger. Man kan alltså välja och vraka utifrån sina "behov". Underbart!

Här har jag scrappat min sida på en av baksidorna av de mönstrade papprena. Endel av papprena har faktiskt såna här coola "enfärgade" baksidor. Jag har satt fast ett papper från en gammal ordbok på spanska och målat över med gesso. Då ser man knappt att det är konstiga spanska ord, utan bokstäverna/orden lyser bara smått igenom. Sedan har jag mistat med egen mask och mist.


Läcker filtblomma från serien och egengjorda "kaffekoppsringar" med ink stains och rullar jag sparat från olika gluedotsförpackningar mm. Ser du den läckra frimärksstämpeln? Den sitter på ett ark med massa coola stämplar, och de är inte dyra! Se länk nedan....


Materiallista:
Papper: Basic Grey "Indie bloom - El camino" (lila bakgrund), Basic Grey "Indie bloom - Cilantro" (grönlila mönstrad)
Stämpel: Clearstamps "Vapensköld"
Ink: Distress stain by Rangers (lila färgen är privat, men finns andra HÄR)
Dekorationer: Basic Grey "Indie bloom - felt flowers" (filt blomma), YouDo (brads)
Mist, mall, bokstäver, gesso*

*privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar