fredag 18 november 2011

Larsson på taket ;-)

Hoppsan vad fort veckan gick. Det är fredag igen och min bloggdag ;-) Jag fortsätter min kavalkad med skapande av 7 dots Studios "Elise Rebel". Jag vill visa mångsidigheten i papprena pga dess färger... Hittills har jag ju skapat en grå-rosa och en turkos-orange sida. Nu är det dags för en grön, grå och orange sida.

Fotografiet är ett favoritfoto på Aston från senvintern, han sitter på taket på en lekstuga och redan då visste jag att då jag skulle scrappa fotot skulle titeln bli "Larsson på taket". Rätt givet, eller hur?!

Jag har helt sonika splashat distress stains på bakgrunden, en svart och en grön. Sen har jag satt dit stickers, en distressad tag, foto och lite annat.


Närbild på lite av stickersen, en splash osv....


Skapa lugnt!
Helene - webmosterhelene

Materiallista:
Papper: 7 dots studio "Elise rebel" (grönrutig)
Bokstäver: American Crafts (stora)*, Basic Grey (små)*
Färg: Rangers Distress Stains (Black soot, Peeled Paint),Rangers Distress Ink (Pumice stone), Memories (svart mist)*
Dekorationer: 7 dots studio stickers 12x12 (grå stickers), 7 dots studio stickers 6x12 (orange sticker + tags), YouDo (strass), Inkido (tag)

*privat

Inga kommentarer: