fredag 11 november 2011

Turkos och orange

Turkos och orange är en rätt ovanlig färgkombination för mig, men de är verkligen fina ihop. Särskilt i 7 dots studios tappning! Jag formligen älskar bakgrundspappret med sina damasker. Så läckert!! Jag valde att använda ett svartvitt fotografi, på så sätt kan man ju scrappa med vilka färger man vill ;-)

Det blev en liten sida till Charlies album, jag älskar detta foto på de två små pojkarna.... Har scrappat det förut, men då till vårt familjealbum... Kommer säkert scrappa det igen, planen är till Aston då....


Sen måste jag ju slå ett slag för Inka gold-färgen från Viva Decor. En läcker färg i krämform som du kan måla om trälådor, glas och annat med.... Det blir en läcker glänsande metallicfärg. Jag målade helt sonika en vit blomma i orange.

Skapa lugnt!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: 7 dots studio "Elise rebel - Extraordinary" (turkos damask/grå med orange prickar), 7 dots studio "Elise rebel - Overmotional" (grå med turkosa prickar)
Dekorationer: YouDo "White wedding" (blomma), 7 dots studio "sticker elements" (grå journalingruta), 7 dots studio "Elise rebel - Stickers 12x12" (sticker med ordet Memory), 7 dots studio "Elise rebel - Stickers 6x12" (orange sticker)
Färg: Viva Decor "Inka gold - Orange" (orange vaxfärg), gesso*
Brad, bokstäver, cirkelmall*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar