söndag 19 februari 2012

.. och dina färger var blå

Jag hittade mina blå papper så nu har det äntligen blivit ett blått album. Blått och vitt för att vara exakt.  Det har ju blivit vinter, även här nere i Skåne. Många fina foto blir det säkert, från pulkabackar och skidspår, kanske en och annan snögubbe också. Jag har många foto från vintrar när jag och min syster var i backarna. Tänkte faktiskt plocka fram några av dem och sätta in i albumet, en liten blandad kompott med vinterminnen.

Basen till albumet ser ni på bilden. Fina blå papper som jag hittade längst in i Skaparlustens gömmor.


Sen tänker ni "hon ska embossa, vad roligt". Jag har problem med förvaringen av mina dies och embossing folders, det börjar bli för många. Jag skulle kasta paketen de ligger i då jag fick en idé.....

 

Jag klädde Cuttlebug emballagen med papper i blått och vitt. Band ihop med snören, spets och band. Jag fyllde det med foto.


Om ni vill titta på albumet i sin helhet får ni gärna titta på videon:


Material:
Papper:
Fancy Pants design: Frosted (Snowball Fight, Hill of Snow)
Déjà Views, The Sharon Ann Collection: My precious boy (Scroll, Medium Blue).
You do - snö pulver
Flower Soft - Polar White Diamond Range
Ranger Distress stickles, Picket Fence
Memories Mists - Iridescent
Martha Stewart, snöflingepunch
Pärlor och silvertråd (egna)
Egna "home made" blommor.
Band.
Pärl"band" i metervara finns i fysiska butiken.

Ha en bra dag!

1 kommentar: