fredag 13 april 2012

Ego-layout

Jag fortsätter skapa med de underbart vackra Prima-papprena, de i 6x6 tum. Så snabbt och enkelt det är att jobba med den storleken på layouter. Vill man inte fylla hela ytor är det snabbt och enkelt. Här har jag använt ett helt 6x6 och skurit ner ett till lite större än ett halvt 6x6...

När jag satt med papprena funderade jag på vilka foton jag skulle använda, jag tycker ju om svartvita foton till de här mer softa tonerna. Så valet föll på en remsa med iphone-foton på mig själv, som ser ut som om jag tagit det i en gammal hederlig fotoautomat :)


Läckra canvasformer som är färgade med svart mist...


Älskar verkligen Primas bokstäver, de är roliga!


Ha en fantastisk helg, så ses vi förhoppningsvis nästa vecka!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Prima "Almanac 6x6" (mönstrat)**
Bokstäver: Prima Tiny alphabet
Dekorationer: Prima Almanac Charm Rose (blommor), Prima (fyrkantiga tiles)**, Prima "Romantique" (canvas resist), YouDo "Harajuku"(washitape)
Färg: Tattered Angels Glimmer mist

*privat
**slut?

1 kommentar:

Marie Linder sa...

Vilken underbar LO. Mycket händer utan att ta överhand :)