fredag 27 juli 2012

Liten bebis!!

Hej svejs mitt i sommarvärmen, äntligen verkar det ha blivit lite mer sommar och lite mindre regn. Skönt!

Jag har passat på att skapa en sida och lät faktiskt den blå "blomrosetten" från Little Yellow Bicycle vara fokuset och grunden till min sida. Jag valde att använda papper från Melissa Frances denna gång också, för jag älskar dom verkligen.

Fotot på min lilla Charlie är ett mobilfotografi, jag älskar att scrappa även mobilfoton. Så har du inte gjort det, så prova!


Läcker blomrosett i fyra lager. Först en färdig remsa med veck, som man viker och sen limmar ihop till det nedersta lagret. Sen en utstansad färdig blomma, en cirkel som jag själv stansade ur från ett rosa Melissa Frances-papper och överst har jag satt en silverbling ur egna gömmor. Härlig 3d-effekt, som är både enkel och effektfull!


Ha en fantastisk helg, så hoppas jag vi ses nästa vecka!! Vi ska på lite minisemester några dagar, så vi får se vad som händer!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Melissa Frances "C'est la vie" (6x6 paper pad)
Bokstäver och ordstickers: Prima "Almanac"
Dekorationer: Little Yellow Bicycle "Splash crafting kit" (rosettblomma), bling*, rosor*
Färg: Adirondack Dabbers "Snow cap" (vit akrylfärg)

*privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar