söndag 22 juli 2012

Tag-gömma

Ett nytt litet album, 6"x6".  Albumet har fyra sidor, man kan tycka det låter lite men när man bläddrar verkar det vara hur många sidor som helst. Varje sida är gjort av ett cardstock. Annars består albumet av småbitar eller rester av mönsterpapper, och lite mindre bitar cardstock till tags.

Jag har använt mig av papper från Prima, Printery och Basic Grey, Little Black Dress. Jag har tidigare gjort album i båda pappren och hade därför bitar över.  Det känns så skönt när man kan använda saker man inte velat slänga.
Det var ett mycket roligt album att göra, lite opretentiöst, det fick liksom bli som det blev. Inga dekorationer behövdes på sidorna utan bara på utsidan av albumet.


Denna gången band jag inte albumet med Stack the Deck utan använda mig av "Bind it all" och spiralring, 1". Det blev jättebra och var inte alls så svårt att göra som jag inbillat mig , fast Ilona gav en hjälpande hand. Jag valde att bara göra hål på en bit på mitten av sidan, man kan ju också göra hål på hela sidan och sätta längre spiralring om man vill.
Du hittar information om produkter och priser på Skaparlustens hemsida under Bind it all/Zutter, finns mycket att välja på.



Här följer en video så att ni kan se alla vrår och gömställe i albumet:



Ha en bra dag!


Material:
Cardstock från Bazzill, Kraft till sidorna och vissa tags samt svart cardstock till andra tags.
Mönsterpapper:
Basic Grey, Little Black Dress
Prima, Printery
Bind it all med spiralring 1"
Distressverktyg
Masker: TCW Mini Bricks, TCW Mini Time Travel, TCW Mini Tile Texture
Stämplar: från Prima med bla fåglar på rad och tickets

Idé till vikningen av sidorna kommer ursprungligen från Justafewdesigns men hon gör sina sidor i papper och jag har gjort dem i cardstock.

Inga kommentarer: