fredag 15 februari 2013

Goosebumps-spray och Gelatos....

Åh, idag tänkte jag visa en sida jag gjort med denna fantastiskt roliga spray tillsammans med grå Gelato-krita. Goosebumpsen är en genomskinlig spray som nästan direkt torkar till genomskinliga prickar (eller som i mitt fall bokstäver, om man mistar genom en mask). Fantastiskt läcker!!!


Jag började min sida med ett vitt cardstock. Detta eftersom jag visste att jag ville måla över goosebumpsen med den grå gelato-kritan. Så jag tog helt enkelt en Dylusion-mask och mistade sprayen igenom den. Sen sprang jag direkt till handfatet och rengjorde masken, så inte sprayen skulle torka på den. När allt torkat på cardstocken så gnuggade jag ut den grå kritan på ett plastunderlag och blandade ut den med massor med vatten och målade sedan hela cardstocken med den grå vattninga färgen. Tänk på att vara försiktig med vattnet då du målar på cardstocken så inte hela pappret luckras upp.

När färgen torkat så ser man de coola bokstäverna lysa vitt mot den grå målade bakgrunden. Det blev lite grungigt härligt! Jag stänkte ut två olika mister (grå och turkos) samt vit akrylfärg utblandad med vatten. Med samma färger målade jag sedan ett hjärta.

Jag monterade papper, dekorationer och de där coola bokstavspärlorna och jag fick en sida jag är grymt nöjd med!



Här ser du endel av det målade hjärtat....


Kolla så läckert det blir när den vita cardstocken lyser igenom det grå målade!


Ha en fantastisk helg!
/Helene - webmosterhelene

Material - då mitt internet krånglar vid skrivandet så får ni hålla till godo utan länkar....
Papper: Bazzill, Authentique ""Bundle" (6x6 paper pad)
Bokstavspärlor: YouDo
Dekorationer: Melissa Frances (tag), Prima (fågel), Inkido (nålar), kakservett*
Färg: Gelato (grå färg), Goosebumps spray, Dylusions "Black Marble" (svart mist), Tattered Angels Chalkboard (turkos mist), Adirondack Dabbers (vit akrylfärg)
Mask: Dylusion

*privat

Inga kommentarer: