söndag 7 juli 2013

Kort Shabby chic/vintage... tror jag...

En söndag eftermiddag var jag på konsert på Heleneholms slott i Malmö med ett piano och en vacker röst. Det blev ett mycket fint minne. Som tack för denna upplevelse gjorde jag ett kort som gick i musikens tecken. Stämplar från Reprint, några doilys från Cherry Lynn, blommar, spets, bling och naturligtvis en G-klav i metall:



Jag hade också blivit ombedd att göra ett kort till en äldre dam, gärna i lite shabby/vintage stil. Så här blev det:


För en gång skull skrapade jag kanterna på mönsterpappret med en sax. Lite spets, några fjärilar med hjälp av Martha Stewarts fjärilsstans och en fin utstansad oval från Spellbinders. Grävde i mina gömmor efter blommor som passade till men hittade inget riktigt bra, så då gjorde jag en egen.


Ha en bra dag!

Material:
Mönsterpapper
Cherry Lynn Doily (finns lite olika sorter)
Blommor
Spets (finns i olika färger)
Stämplar från Reprint
Textstämpel från You Do Clear stamps
Martha Stewart fjärilspunch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar