onsdag 3 juli 2013

Snabbt och enkelt

Nu när solen lyser och blommorna blommar. Vill dom flesta inte sitta inne.

Och ibland kommer man på i sista minuten att oj jag får göra en gåva till värdinan eller till din kompis.

Denna lilla snabba album/bok tog ca en kvart att göra.

Tanken var att den som får den kan antingen använda den till att skriva lite i eller föra in bilder.


Som sagt väldigt enkel och lätt att göra, allt som behövs är en liten stund och lite scraps.


Scrapa på!!

Detta har jag använt:

cardstock. ta valfritt jag tog det som jag hade två ark av. 

Mönstrat:
det hittade jag småbitar av efter andra alster jag skapat.
Här blev det bo bunny

För att få ihop det krävdes en tråd och en nål. Lite hål och sedan sy.
Lite distress i kanterna av Tim Holts dies är ju aldrig fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar