onsdag 4 december 2013

jul i stugan

Ibland sitter man och lullar lite på nätet efter allt möjligt. Jag råkade en vacker dag hitta en väldigt talangfull tjej från usa. Har lärt mig massor fått mycket inspiration och även fått ett sug efter att få prova på hennes saker så att jag så småningom kan göra dom med min egna tuch.
 
Drömfångare har jag alltid velat prova på men det har sett så himmla svårt ut att jag aldrig riktigt tagit mej tid och försökt. Men denna tjejen hon gjorde det simpelt och med en tuch av något speciellt.
 
 
 
Kan tillägga att från att knåpa ihop ringen till att klä den till att spänna fast tråden var roligt och det gick väldigt fort. Sedan kom det knepigt knåpiga. Vingarna. Var tvungen att leta upp vingar som jag tyckte om, hittade dock inga på nätet så jag skissade upp efter några modeller. En blandning. Och jag blev jättenöjd, det blev ett tidskrävande jobb med att klippa och klistra med vingarna, men vi scrapar ju inte utan att vi tycker om det.

 
Har mängder med rullar av olika slag som ligger, har ettt smärre problem att slänga vissa saker och då rullar efter tejp osv kan ju komma till nytta. Så jag som tycker att jag vill hitta något som är enkelt och som barnen oxå kan vara med på ett hörn och även göra enkla varianter har lyckats.

 
Denna trumma är väldigt enkel eller väldigt pysslig är efter hur du vill att den ska se ut. Allt är relativt till hur du ser på saker och ting runt dej.

 
 
Scrapa på!!!
 
 
Detta har jag använt:
 
Drömfångare:
Nyckel
Blommor
 
Jultrumman:
Blompinnar
Band
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar