söndag 22 mars 2015

Gillar ni K-Designs mönsterpapper?

Jag gillar K-Designs mönsterpapper - lite maskulina i sin stil, färgerna tilltalar mig. Jag använde mig av dessa fina papper till att göra ett nytt album, ett lite annorlunda album för jag har inte använt mig av Stack-the-Deck. Jag tänkte testa lite olika bindningar och den första är med en mjuk rygg.


















Albumet är 8 x 5½ inch i storlek och i cm blir det ca 14 x 20,5 cm. Jag har använt mig av en ny chipboard, lite tunnare än den grova som jag brukar använda, i en snygg kraft/naturfärg. Man behöver alltså inte dölja chipboarden om man inte vill.  Jag har också använt cardstock i A4-storlek vilket betyder att jag har ytterst lite spill när jag konstruerat mina sidor.

Mönsterpapperna från K-Design är från tre olika kollektioner: Simpley grunge, Old Times och Steampunk Light.

Är ni sugna på en liten video? Jag visar först albumet och sedan visar jag lite snabbt hur jag vikt sidorna.



Ha en bra dag!

Material:

Chipboard - Paper Accents "Natural" 52 pt
Mönsterpapper från K-Design: Simpley Grunge, Old Times, Steampunk Light
Svart Cardstock
Tim Holtz gummiband som stängning
We Are Memorykeepers Corner Chomper och Crop-a-dile
Korrugerad cardstock
Distress ink Black Soot och Aged Mahogany


1 kommentar:

Lena sa...

Hej!
Med inspiration från denna tutorial gjorde
jag detta album till studenten.
Lätt att förstå hur man ska göra.
Måste prova fler av alla olika turorials som
finns på bloggen.
Här finns resultatet.
http://lenaspysselmm.blogspot.se/2015/06/minialbum-till-en-student.html

Tack för inspirationen.
Lena