lördag 21 mars 2015

"Mixed Media vs Album"

Skaparlusten älskar album, tack vare Marie. Och vi älskar mixed media!!! Men vad händer om man kombinerar dessa två?! Det ska ni få se...
I höstas var jag med på kursen "Amerika albumet" i Stockholm och även jag lyckades få ihop ett album. 😉

I detta albumet har jag använt något jag kallar  "Mixed Media Soft". Behöver mixed media alltid vara så kladdigt?! Måste det vara färger o klet och gegg som många förknippar med mixed media?! Nej, inte om man inte vill. Vi lever ju i landet lagom så nu blir det lite "lagom" mixed media. 

Så här såg det ut på mitt skrivbord häromkvällen.


Jag har använt A4 pad från Timeless Memories,och blandat en hel del olika material och teknik. Ni får se omslaget här men resten får ni se på i montern på Scrap&Pearl. 😃


Lite stänk från Primas nya färg Deep Teal lyfte hela sidan och band liksom ihop arrangemanget med baksidan så det blev en helhet. 
Jätte enkla och användbara stämplar från Prima syns.
Allt jag använt finns i listan i butiken:
http://www.skaparlusten.se/kollektioner-inspiration/prima/timeless-memories/1001


Baksidan ville jag ha enkel men det ska ändå hända lite i struktur och annat. Lite stämplar, en kantstämpel av chipboard och Glossy Gel Medium genom en mask. 

Sidan likadant. Liv genom stämplar o lite gesso.



Inte alls kladdigt. Mycket lagom. 
Mixed Media Soft. 
Kanske något för dig? 😄😄😄




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar