söndag 28 juni 2015

Sommar - semester - Då behövs snabba och enkla projekt.

Då har vi nått fram till sommar och förhoppningsvis har vädret bättrat sig och vi får en härlig svensk sommar. Det blir säkert dag efter dag men sol och sedan sköna kvällar framför grillen. Men... ibland kan det komma en "vilodag" från allt utomhusliv och då är det dags att vässa saxar och leta reda på lim för då ska det scrappas...


Kommer ni ihåg min "resväska" som är fylld med godsaker från mina första försök i att scrappa, jag tror jag har visat den tidigare.



















Jag tänkte att jag skulle fortsätta med lite Quick & Easy / Snabba och Lätta projekt med beskrivning/tutorial på hur man gör. Kanske slänger jag in ett lite större projekt också, om jag får tid till det.
Det är så lätt att man själv går vidare och utvecklas men att man glömmer vad man själv började med, projekt som inte tog för lång tid och som inte var för komplicerade utan man förstod någorlunda vad man skulle göra.  Man måste börja någonstans och förhoppningen är att jag kan ge lite inspiration till våra nya "vänner" i scrapvärlden. Ni som är mer vana kanske också kan hitta en och annan godbit.

*************

Redo för beskrivningen / tutorial?

Det första projektet jag tänkte visa er är en liten s.k matchbook. Man behöver ett cardstock och två mönsterpapper, eller om man använder småbitar av papper man har över från något annat projekt.  Jag kommer ihåg att jag tyckte det var ett väldigt roligt litet album, lite flärpar och lite fickor där man kunde stoppa tags i. Hoppas ni också gillar det.

















På videon på YouTube visar jag först albumet och sedan visar jag hur ni själv kan göra ett.  Ju mindre projekten är desto svårare är det att filma utan att fladdra för mycket med papperna och jag hoppas att det är tydligt och klart hur ni ska göra, annars får ni höra av er.




Ha en bra dag!

Material:
1 styck cardstock
1½ styck mönsterpapper Ridderholm design "Fall Flee Market" . Jag använde mig av: "Attic Junk" och Classifields
Martha Stewart Scoringboard
Skärmaskin
Sax, penna, linjal Tim Holtz, lim
1½ inch cirkelpunch
2 styck magneter
Metall "handtag"dekoration

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar