söndag 21 juni 2015

Documented Life Project 2015 - ett art journal äventyr

Då var det dags för redovisning av lite sidor i DLP 2015 utmaningarna för april och maj månad.
Det är fortfarande lika roligt och utmanande vecka efter vecka. Ibland är jag ikapp och ibland "småpringer" jag ifatt veckorna. 

I april månad var det "Color Safari" - man skulle upptäcka inks och färger. Detta innebar allt från milda vattenfärger till Dylusions färgstarka spray.

Ett exempel på vattenfärg och Ryns fina droppstämpel som jag använde till utmaningen vecka 14 (4 april)























Jag har haft lite svårt för Dylusions sprayer, gillar ju mer när det är lite soft men... jag har ändrat mig för hittar man bara bra färgkombination kan det bli lyckat. Jag började med att skrynkla ett vanligt silkespapper som jag sedan limmade ner. Tre färger på spray: Gul, röd och lila. Jag tog sedan lite glitterpasta i guld och drog försiktigt över skrynklorna.























Vecka 20 (16 maj) skulle man använda Modeling Paste. Det har jag gjort innan så här kände jag mig säker och testade därför med att blanda min Modeling Paste med micapulver i olika färger. Jag blev väldigt nöjd med hur det blev och denna teknik kommer jag att använda många gånger.

Jag strödde också lite, mycket lite, blått micapulver här och var och sedan sprayade jag med vatten. Jätterolig och snygg effekt.























Om ni vill se de andra sidorna så får ni hoppa in på YouTube för där har jag en liten "konstrunda".


Ha en bra dag!

Material:

Min stora kortlek
Stämpel från Ryn water effects 2
Tim Holtz Tissuepaper
Silkespapper som jag stämplat med XXL stämpel Collage Text från Carabella studio.
Det finns andra väldigt fina stämplar i XXL från Carabella studio
Modeling Paste  Det finns många olika sorters Modeling Paste att använda, allt efter tycke och smak och vilken effekt man vill ha.
Micapulver
Collage Pauge instant decoupage lim Matte från Aleene/Traci Bautista
Vit penna Sharpie Äntligen en vit penna som fungerar!!
Svart penna Sharpie 2in1 Det finns också en lite grövre svart Sharpie också
Gelli Plate
Dylusions spray
Glitter pasta i guld
Metall/silver band Bilden visar brunt men det finns i silver också.
Fyrkants punch
Spray: Heide Swapp, Tattered AngelsDylusions spray
Stenciler finns massor att välja på
Cheescloth
Spets
Gesso Finns många olika märken att välja på.
Gelatos
Värmefön Tim Holtz/Ranger
Färg upp till armbågarna? Går lätt att gnugga bort med hjälp av Inkssentials craft scrubbie från Ranger



Inga kommentarer: