söndag 18 oktober 2015

#ThinkPinkArt - Soulmates

#ThinkPinkArt eventet på YouTube är nu inne på sin sista dag och jag bidrar idag med ett litet album som jag döpt till "Soulmates" dels efter temat på eventet men också för att papperna från 7Dots som jag använde mig av heter just så.

Har ni också favoriter som ni gör om och om igen? Lite nya papper, lite andra dekorationer men grunden är densamma? Det kan gälla kort, LO och som i mitt fall, album.




















Jag tycker också om att använda saker man hittar hemma som t ex kuvert, påsar och varför inte tomma toalettrullar som äntligen kan komma till användning. Om man inte vill använda sig av tomma toalettrullar går det lika bra att göra sina egna tuber av cardstock.

Namnet på albumet är också passande för de kompisar "Soulmates" som jag visat tidigare.

















För att titta hur det fungerar så får ni klicka er vidare in till min kanal på YouTube:



Ni är hjärtligt välkomna tillbaka nästa söndag för en liten video med tutorial/beskrivning på hur ni själv kan göra ett album liknande dessa.

Ha en bra dag!

Material:

Svart chipboard
Cardstock
Mönsterpapper - 7Dots Soulmates och Love is in the Air, cirka 2 styck. Det går mycket bra att använda papperrester.
Band
Dekoration
Crop-a-Dile
Öljett


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar