fredag 13 januari 2017

#ColoroftheYear 2017 - Mixed Media kort - projekt nr 2

#-eventet fortsätter på YouTube och idag tänkte jag använde mitt bakgrundspapper som jag visade er igår. Jag sätter länken till den videon i slutet på inlägget, om det skulle vara så att ni missade gårdagens inlägg.

Idag blir det ett mixed media kort som går i grönt. Jag grävde djupt bland mina dekorationer, hittade lite äldre blommor som passade väldigt fint i färgen - så den som spar han har! ... och jag fick t o m använt lite Stickles - vilket jag nästan aldrig gör.














Välkomna in på fest... på YouTube till #ColoroftheYear 2017 party!


Videon där jag gör bakgrundspappret, projekt nr 1,  hittar ni här:




Ni är också hjärtligt välkomna tillbaka imorgon för projekt nr 3!

/ Marie


Material för att göra bakgrundspappret:
Gröna toner av färg och spray
White Gesso
Solfjäderpensel till splash
Skumgummiroller 50 mm eller 40 mm
Röd roller från Ranger, liten (slut för tillfället) stor
StazOn svart
Diverse stämplar
KaiserKraft "Crackle""Postmarks",   diverse textstämplar från bl a Prima

Material till mixed media kort:
Kortbas + kuvert A6 format
Tim Holtz Die "Frameworks"
Tim Holtz Thinlits "Garden Greens"
White heavy Gesso
Blommor några "homemade" och några köpta.
Stickles




Inga kommentarer: