söndag 9 april 2017

Återvinning! Glasburk #1

När jag äntligen blivit färdig att lämna mina tomma glasburkar och flaskor till återvinning eftersom jag inte blir färdig att göra något vackert av dem ... - så åker Skaparlusten till Reprint för en återförsäljarträff där vi bl a fick göra recept/komihåg tavlan jag visade för ett tag sedan. En annan workshop var - att altra en glasburk!!! Tur man har grannar som också är scrappare - fick några burkar från hennes samling.

Min idé är att altra några olika glasburkar från det enkla och jobba mig uppåt för att sluta med en mixed media glasburk.

Glasburk nr 1 är ett projekt som är lämpligt för alla men kanske speciellt för de som precis har börjat sina äventyr i vår underbara hobby.














Eftersom jag själv tycker om när det rör på sig så är ni välkomna in på YouTube för en liten beskrivning/tutorial för att på ett trevligt sätt återvinna en liten glasburk.


Ha en riktigt trevlig dag!

/ Marie

Material:
Glasburk av valfri storlek
Spets
Blommor  - jag använde fina blommor från 49Market men man kan göra blommor själv också.
Pärlsträng men man kan använda band också.
Lämpligt lim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar