söndag 2 april 2017

"Shine like the whole Universe is yours" - Art journal april 2017

Ny månad,  och nytt färgtema i vår grupp "Skaparlustens kreativa vänner" på Facebook. För april månad blir det valfritt att använda någon av våra tidigare skisser, som ni också hittar inne i vår grupp.

Min tolkning blev så här:


Jag valde att använda skissen från september 2016. Jag ville ha två separata delar med vita ytor emellan och då passade denna bra.


















April månads färgtema/moodboard innehåller mycket svart, grått och guld/gul men man kan lägga till antingen lila, grönt eller turkost. Jag följde de åtta stegen.


















Välkomna in på YouTube så visar jag er min tolkning:


Missade förra inlägget med videon där jag bara visar skisserna och stegen? Ni hittar den videon här:


Med detta önskar jag er alla en trevlig, kreativ dag!

/ Marie

Material:
XL Canson Mixed Media. Ett ark som jag skär till i måttet 6½ x 8 1/4 för att passa i mitt svarta album.
Tim Holtz tissue paper "Melange"
Decoupage lim
Stenciler från Prima: Doily #2 och Fluttering flowers. Slut för tillfället men det finns andra Doily stenciler t ex Doily #1 och Doily #3
Modeling paste från Liquetex
Finnabairs silikonpensel 1"
Vattenpenslar från Prima  eller Tim Holtz vattenpensel  
Sprayflaska
Svart akrylfärg.
Grå akrylfärg.
Teal/turkos
Guldfärg eller guldvax
Glitter: Glassglitter från Finnabair/Prima
Bakgrundsstämplar från Finnabair
Tim Holtz word stickers
Fjärilar
Grå arbetsmatta/ Craft mat från Ken Oliver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar