söndag 16 april 2017

"The Joker" - Mission Inspiration - april 2017

Nya utmaningar, nya "missions".  April månads mission innebar nytt färgtema och nya inspirationsord tillsammans med åtta steg för att skapa din tolkning i din art journal. Alltid lika roligt...... eller ..... - jo, visst är det kul med utmaningar!

Orden vi hade att välja på var: Laughter. Promise. Blossom. Joker. Showers.
Färgerna var: Grönt, orange och lila.

Min hjärna är som vanligt lite trög i starten för att sedan komma på hur många idéer som helst, det gäller att sortera och fokusera. Som ni ser på bilden här nere så blev ordet jag valde "Joker". Alla pappersbitarna i bakgrunden är små, små rester från ett album jag visade er för ett tag sedan, och så fick jag använda min fina XXL stämpel till bakgrunden.



















Är ni intresserade av att se hur jag gjorde min sida? - välkomna in till YouTube så visar jag er:



Lärdom av dagens sida är, att aldrig kasta någonting för skräp kan bli till skatter, vid rätt tillfälle.

Ha en skön dag!

/ Marie

Material:
Mixed Media papper av något slag.
Distress Ink: Shabby Shutters, Spiced Marmelade och Seedless Preserve
Staz-on Jet Black
Band
Pappersrester från Ridderholmdesign "Fall Flea Market" ett papper som heter "Attic Junk"
Band
XXL stämpel från Carabelle Studio
Vit penna
Svart penna

Inga kommentarer: