torsdag 12 juli 2018

Kort nr 2 med skiss för juli 2018

För en vecka sedan visade jag er ett kort jag gjort med inspiration efter en skiss från en australiensisk blogg "ScrapFriends". Idag tänkte jag visa er mitt andra kort - som är i en helt annan stil än det första men med samma LO.






















Till dagens kort använda jag papper från Reprint tillsammans med blommor från Prima, tror jag. Jag stansade ut lite blad från Tim Holtz Garden greens. En fjäder gjord med en form (som är slut för tillfället) och Martha Stewarts lera - och naturligtvis lite bling.

Så här ser skissen för juli månad ut:






















Man behöver inte göra kort efter skissen - den blir snygg som LO eller varför inte en art journal sida. Välkomna att skapa och ladda upp foto på era verk i vår grupp på Facebook: Skaparlustens kreativa vänner.

Blev det ett tredje kort också? - det är frågan.....

/Marie



Inga kommentarer: