söndag 26 augusti 2018

The King and Queen - Mission Inspiration augusti 2018

Om man är fast och inte alls känner för att ta tag i några projekt - då hjälper det kanske med en utmaning, något som någon annan hittat på. Om ni ska skapa något efter inspirationsord som: Phenomenal. Strength. Queen. King. Fearless. Hur hade ni gjort? Några spontana idéer?

De olika utmaningarna i gruppen Mission Inspiration på Facebook har gett mig energi och även tränat min kreativa del av hjärnan att komma på tolkningar och idéer till utmaningarna.



















Det föreslagna färgschema var: Honey Ginger (brunaktig) Desert flower (nästan lite åt persika) och Greenery (grönt). Hade lite problem att hitta något att använda men sedan kom jag ihåg mina Gelatos.

Hur jag sen bar mig åt finns på video för er att titta på - välkomna in till YouTube:



Önskar er alla massor av kreativitet!

Material:
Mixed media papper/journal. Jag använder XL Canson papper
Gelatos finns som set i olika kombinationer men även styckvis
Tim Holtz Tissue wrap Melange
Tim Holtz stencil set nr 30
Tim Holtz Clippings stickers
Svart penna Uni Ball Signo Black
Indian ink 
Solfjäderpensel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar