söndag 16 december 2018

"To everything there is a season..."

När jag ändå hade min mapp med säsongspapper framme för att göra ett vinterkort - så blev det ett kort till där jag använde december månads skiss.



Papperna jag använde mig av är från Authentique, kollektionen Seasons. Dessa vackra papper är rester från album jag gjort för något år sedan.


Jag använde ett cardstock som bakgrund i en blågrön ton som jag tyckte passade bra. Denna gången satte jag lite vitt papper bakom mönsterpapperna för att få dem att "poppa" lite mer.
En bild från Reprint.
Lite spets från mina bitar av band, bling.
Blommorna kommer från Little Birdie och grenarna är från en Martha Stewart stans.


Så här ser albumen ut där pappersresterna kommer ifrån. 



















Nyfikna på insidan? Välkomna in till YouTube för en liten video:

 

Sugen på att göra ett eget album? Välkomna till videon med tutorial på samma album, fast med andra vackra papper:



.. och till sist - så här ser december månas kortskiss ut, som ni även hittar i ett album i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner på Facebook.



Önskar er alla en härlig kreativ dag!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar