söndag 10 mars 2019

Best Friends Forever - Our Story. Art journal Mars 2019

Det är faktiskt inte så lätt att hålla sig till neutrala färger men skärper man till så så går det rätt bra.
Temat för mars månads Mood Board gick in neutrala färger och det blev också vårt tema för art journalträffen i butiken i Sjöbo.



Min bakgrund är kraftfärgat Mixed Media papper från Paint On. Fram kom också mina tre sorters Gesso: clear, svart och vit. Min focal poin är egentligen ett ATC som jag tänkte ha till annat men som passade väldigt bra in i temat.

Hur gjorde jag min sida? Välkomna in till YouTube för idag är det filmtajm:



Önskar er alla en kreativ månad!

/ Marie

Material: 

Kraftfärgat mixed media papper eller cardstock. Ex Paint On A4 Kraft eller Paint On A5 Kraft
Clear Gesso - Finnabair/Prima
Svart Gesso - Finnabair/Prima
Vit Gesso - Finnabair/Prima
StazOn vattenfast stämpeldyna
Stämplar s.k bakgrundsstämplar
Pennor
Någon stämpel att använda till embossingen
Embossingdyna Versamark
Embossingpulver
Embossingfön ex Tim Holtz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar