fredag 8 mars 2019

Kortskiss Mars 2019 - Mixed Media eller .....

Kortskissen som vi valt för mars månad kan användas på alla möjliga och omöjliga sätt. Kortskissen är lämplig att använda till Mixed Media kort, vilket jag valde att göra denna gången.


Hur gjorde jag?
1. Som bakgrund har jag ett papper från 7Dots, Cotton Candy Dream.
2. Jag har sedan använt Finnabairs vackra stencil Tapestry tillsammans med Icing Paste i Rose Gold och Old Silver.
3. Pappersremsor med distressade kanter.
4. Lite Sisal i vinrött bakom blommor som jag hittade i mina gömmor, möjligen från Prima och 49Market.
5. Bling

Här ser man lite mer av bakgrunden




Kortskissen är hämtad från Pagemaps


Ni är också hjärtligt välkomna att skapa kort i er stil. Fotografera ditt kort och ladda upp i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner på Facebook, allt för att inspirera och inspireras av varandra. I ett album i gruppen finns också våra tidigare kortskisser.

Önskar er alla en kreativ månad!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar