onsdag 6 mars 2019

Mars 2019 - Art Journal skiss och steg

Under vår art journal träff i mars, ska vi på vår första sida, använda oss av färgerna i månadens vackra Mood Board. Neutrala färger med mycket vitt, beige och stänk av svart.

Månadens skiss är egentligen "fritt fram" men att där ska finnas en Focal Point av något slag. Varför inte ett svartvitt foto?

Arbeta på ett kraftfärgat mixed media papper eller cardstock.
Tema: Neutrala färger

Utmaningsstegen är som följer:
1. Clear Gesso
2. Svart Gesso OCH vit Gesso med spatel här och var på sidan.
3. Stämpla
4. Doodla/Journaling med vit penna
5. Papper från en bok i små "remsor", som washitape
6. Embossa något på din sida
7. Focal Point
8. Frikort

Månadens Mood Board ser ut så här:


Har ni inte allt material - då improviserar ni. Ex vit och svart akrylfärg.

En liten s.k sneak peak på min sida:


Välkomna tillbaka för en video där jag visar hur jag skapade min sida, som jag kallar "Best Friends Forever".

Önskar er alla en kreativ månad!

/ Marie

Material: 

Kraftfärgat mixed media papper eller cardstock. Ex Paint On A4 Kraft eller Paint On A5 Kraft
Clear Gesso - Finnabair/Prima
Svart Gesso - Finnabair/Prima
Vit Gesso - Finnabair/Prima
StazOn vattenfast stämpeldyna
Stämplar s.k bakgrundsstämplar
Pennor
Någon stämpel att använda till embossingen
Embossingdyna Versamark
Embossingpulver
Embossingfön ex Tim Holtz





Inga kommentarer: