söndag 26 maj 2019

Mission Inspiration Maj 2019 - Art journal utmaning

Mission Inspiration - varje månad nya uppdrag.  Vi får åtta steg att använda oss av, i vilken ordning vi vill samt ett färgtema bestående av tre olika färger. Vi skulle också använda ungefär samma focal point tre gånger.

För att hjälpa oss på traven får vi också lite inspirationsord. Denna gången var orden Wander, Kindness, Peace, Hearts och Alive. Jag lyckades sätta ihop texten så att jag fick med alla orden.



Wander the world, spreading kindness and creating peace. Touching hearts and felling Alive!

Jag hade en plan, men ibland blir det inte som man tänkt sig. Efter det att jag gjort min bakgrund passade liksom inte mina focal points in, så snabbt över till plan B - hus!

Vill ni se hur jag skapade min sida? Välkomna in till YouTube:


 Vårt "Mission"















Material jag använde: 
Canson XL Mixed Media/Art Journal 7x10 inch
Akrylfärg i färgtemat eller så nära som möjligt
Texture Paste / modeling paste
Decoupage lim Aleenes, matt, 473 ml eller en mindre flaska Decoupage lim Aleenes, matt, 236 ml
Pennor ex Gel pennor 

Är du nyfiken på art journal? Skaparlustens har träffar oftast första onsdagen i månaden där man kan testa ifall detta är något för dig. Vi lägger ut evenemang på Skaparlustens Facebooksida med datum och tider och där man kan anmäla om man vill komma.

Nästa Art journaltillfälle är onsdagen 5 juni kl 15:30-20:00 i Skaparlustens butik och kurslokal Bageriet, Sjöbo, Skåne.

Hoppas vi ses vid någon av våra träffar!

/ Marie


Inga kommentarer: