söndag 16 juni 2019

ATC-parad i temat "Steampunk"

Då har vi nått och även kommit förbi mitten på juni månad. Idag är det alltså dags för deltagarna i vår ATC-utmaning i temat "Steampunk" att visa upp sig, som vanligt i den ordningen de kom in till Skaparlustens mail. Mer info om hur utmaningarna går till finns i slutet av inlägget.


**********

1. Charlotta Johansson 

Charlotta berättar själv: "Steampunk är ingen stil jag brukar jobba med. Men jag hade dock lite pappersrester från ett gammalt projekt som jag då även köpte dies med kugghjul till. Den fick jag användning av nu". 

Charlotta gjorde en serie på nio stycken ATC. Alla är skapade på chipboard med lager på lager. Ett metallkulband, metallklockor och metalldekorationer. Använde också en dies med en klocka.

Nr 1:























Nr 2:
























Alla nio ATC där man ser hur Charlotta tänkt med dekorationerna bla i översta högra hörnet.

























**********

2. Annika Hedre

Annika berättar själv: "Steampunk - jag är inte helt säker på definitionen av stilen. Jag har använt mig av papper från K-design, en embossingfolder från Cuttlebug, Black Soot Distress ink och Mart Stewart fjärilsstans. En hjärtbrad från Reprint tillsammans med diverse metalldekorationer"

Jag tycker Annika lyckades väldigt bra med sitt Steampunk ATC - eller hur?
























**********

3. Jenny Olofsson

Jenny berättar själv: "Jag har använt mig av rivna papper i bakgrunden, dels ett mönsterpapper men också en bit räfflad cardstock. Ovanpå detta diverse dekorationer som jag har liggande,  kugghjul, klockar. band m.m."

Visst är det bra att spara på småbitar? 























**********

För er som tycker om när det rör på sig, här är en liten video


**********

Ett stort tack till deltagarna för deras fina ATC och för de inspiration det ger oss!

Är ni sugna på att vara med i våra ATC-utmaningar? Vårt nya tema är "Blommor". Ni kan läsa allt om hur utmaningarna går till i inlägget ATC-utmaning i tema Blommor - 15 juni - 15 juli 2019 

Önskar er alla massor av kreativitet!
/ Marie

Inga kommentarer: