lördag 22 juni 2019

Paper Roses - Mini Mission juni 2019

1973 sjöng Marie Osmond - Paper Roses och i juni 2019 har vi sångtexten som inspiration i gruppen Mission Inspiration på Facebook. 

Jag lyssnade och jag läste sångtexten och fastnade för några rader. Så här blev min tolkning av Paper Roses



Här är raderna jag valde som inspiration, men kortade ner texten lite, för att få plats på min sida:

Paper roses, paper roses,
Oh how real those roses seem to me
But they're only imitation
Like your imitation love for me
Hur jag gjorde:
Paint-On mixed media papper målade jag med olika blågrå nyanser av akrylfärg och försökte hålla det ljust i mitten med hjälp av Tim Holtz Distress paint Weathered wood, hade även gått bra med Distress ink pad i Weathered wood.
Istället för stämplar använde jag en stencil från Tim Holtz tillsammans med en mörkare grå akrylfärg.
Mina "Paper Roses" är en äldre stämpel från Reprint som äntligen kom till användning. Jag målade mitt motiv med akrylfärg och klippte sedan ut det.
Härefter embossade jag min bild med Clear embossingpulver från WOW.
Små utstansade hjärtan som ska symbolisera rosenblad som dalar från blomman.
Till sist texten.

Mission accomplished!

Önskar er massor av sommar, sol och kreativitet

/ Marie
PS: ... och nu ser jag felet jag har gjort med texten, typiskt! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar