söndag 23 juni 2019

Steampunk "The King" - kort nr 2 juni månads kortskiss

Visst är det härligt att slänga sig mellan olika stilar. Denna gången gör jag ett tvärkast från mitt första kort, och skapar ett maskulint kort, ett steampunk kort.



Min kortbas är brun och sedan svart cardstock. Wellpapp/räfflad cardstock är roligt att använda, det ger en rustik känsla. Att kombinera kugghjul i cardstock med några i metall skapar också olika strukturer. Att använda Finnabairs vax på cardstock är en enkelt sätt att få cardstock att likna metall.

Uppe till vänster har jag använt Tim Holtz Thinlits Mixed Media. Man kan ana ett journaling card undertill från Prima, tror det var från Time Traveller. Denna gången använde jag riktig ståltråd och snodde runt om den övre panelen. Ett silverhjärta blev ett rostigt, maskulint hjärta till "The King".

Nästa kort får bli med blommor och blad.

Så här såg kortskissen ut för juni månad:



Önskar er massor av kreativitet!

/ Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar