torsdag 31 oktober 2019

Hold me tight! - Mini Mission Inspiration oktober 2019

I mitten på månaden avslöjas det vilken sång eller sångtext som ska inspirera oss till vår "mission". Denna gången var det en låt med Elvis - Adam and Evil. Utmaningen gav oss möjligheten att inspireras av valfri del av sången och videon.

När det gäller just Mini Missions har jag bestämt att första tanken som dyker upp när jag lyssnar OCH tittar på videon är vad jag ska försöka få ner i min journal.

Hold me tight!



Hur tänkte jag här, kan man ju undra?! Jag gillar egentligen inte låten och hade svårt att känna något speciellt men i början och slutet är det några sekunder då "ormen" rör sig och då låter det lite som indisk musik. Sen blev det ett jättekliv i tankarna till Stamperias fina stencil som liknar marockanska kakelplattor.

Två pyttesmå hjärtan och en text från Tim Holtz fick avsluta det hela.

Mission Accomplished!

/ Marie

Material:

A4 PaintOn från Claiefontaine - Mixed Media papper, som jag skär till lämplig storlek.
Heavy White Gesso från Finnabair eller 13arts White Acrylic Primer
Akrylfärg i blå och turkos
Guldfärg till splash
Solfjäderpensel till splash finns lite olika storlekar men Royal Soft grip nr 4 tycker jag är en bra storlek för mindre projekt. 
Stencil from Stamperia Azulejos
Texture Paste från Tim Holtz
Textremsa från Tim Holtz




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar