söndag 15 december 2019

ATC-utmaning i tema "Hus och hem" - December 2019

Temat för årets sista ATC-utmaning är "Hus och hem" - som vanligt fritt fram att tolka hur ni vill och göra i vilken stil ni känner för. Kanske tänker ni på stugan vid havet? Torpet i skogen en höstdag? Jag tänkte på snö som faller fint och stilla över ett par hus.

Så min tolkning blev så här:




Hur gjorde jag?
Jag använde blå toner av distresser från Tim Holtz för att få fram en vinterhimmel. Jag stansade ut husen med en liten dies från Reprint. Eftersom det är mörkt så lyser det varmt från fönsterna. Lite splash med 13@rts Ink så att det ser ut som att det snöar.

**********

Det finns vissa regler när det gäller ATC men eftersom vi inte byter i ordets egentliga mening så är det bara storleken som är ett krav.
  • Måste vara 2,5 inch x 3,5 inch varken mer eller mindre, vilket i cm blir 6,4 cm x 8,9 cm. Formatet gör att korten passar i samlarplastfickor som finns att köpa för fotbolls- /ishockeybilder eller visitkort.
  • ATC-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Alla ATC-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation. Serier ska numreras.
  • ATC byts, säljs inte.
Sammanfattning:
Tema: Hus och hem
Period: 15 december 2019 - 15 januari 2020

Vill du vara med och leka så skapa ett eller flera ATC?
Ni har två alternativ att delta i våra ATC-utmaningar:

1. Fotografera ert eller era ATC, skicka fotot tillsammans med ditt namn till mig på mailadress:  atcskaparlusten@gmail.com senast 15 januari 2020. En beskrivning på vad du använt är också trevligt.

2. Fotografera ert eller era ATC och ladda upp era foto i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner .  Du får gärna berätta vad du använt för att skapa ditt eller dina ATC.

Oavsett vilket alternativ så tar utmaningen slut kl 24:00 den 15 januari 2020.

Jag fortsätter att lägger jag upp era foto i ett inlägg på Skaparlustens blogg och på Facebook någon dag efter tiden gått ut, oavsett var ni laddar upp det. Våra ATC-utmaningar är ingen tävling utan bara ett sätt att vara kreativ på och att utmana sig själv.

Ska bli roligt att se vad ni hittar på!

För 2020 blir det lite nyheter vad gäller våra ATC-utmaningar, mer information kommer inom kort.


Ha bra dag!

Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar